Do zadań Działu Administracji CM należy w szczególności:
- kompleksowa organizacja obsługi spraw dotyczących funkcjonowania Collegium Medicum, w tym przekazywanie spraw do realizacji przez właściwe jednostki merytoryczne, zapewnienie terminowości realizacji tych spraw oraz prawidłowości obiegu dokumentów zgodnie z Instrukcją Kancelaryjną UJ;
- redagowanie pism oraz przygotowanie odpowiedzi, informacji, pism przewodnich i innych do jednostek wewnętrznych i podmiotów zewnętrznych w przypadku, gdy nie została wskazana właściwa jednostka merytoryczna odpowiedzialna za przygotowanie pisma lub w przypadku, gdy odpowiedź udzielana jest przy współudziale wielu jednostek merytorycznych Collegium Medicum, zapewnienie terminowego, rzetelnego i kompletnego udzielenia odpowiedzi przez władze Collegium Medicum;
- opracowywanie projektów wewnętrznych aktów Collegium Medicum (zarządzeń, decyzji, pism okólnych) i komunikatów na podstawie wniosków i projektów przygotowanych przez jednostki merytoryczne;
- koordynowanie procesu działania jednostek organizacyjnych Collegium Medicum w zakresie tworzenia, łączenia, przekształcania i likwidacji jednostek organizacyjnych Collegium Medicum, przygotowywanie projektów aktów wewnętrznych dotyczących struktury organizacyjnej oraz dbanie o spójność struktury organizacyjnej Collegium Medicum oraz aktualizacja danych dotyczących struktury organizacyjnej Collegium Medicum w systemie SAP;
- opracowywanie rocznego sprawozdania dotyczącego skarg i wniosków Collegium Medicum;
- opracowywanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji w trybie dostępu do informacji publicznej we współpracy z jednostkami merytorycznymi;
- prowadzenie rejestru udzielonych informacji publicznych;
- prowadzenie i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej UJ w zakresie wewnętrznych aktów Collegium Medicum, ogłoszeń dotyczących Collegium Medicum oraz ogłoszeń o pracę w uniwersyteckich podmiotach leczniczych (zgodnie z uprawnieniami nadanymi redaktorom BIP w Collegium Medicum);
- prowadzenie i aktualizacja Lex Bazy Dokumentów w zakresie wewnętrznych aktów Collegium Medicum;
- zamawianie papierów firmowych, wizytówek, pieczątek służbowych, pieczęci urzędowych i stempli oraz prowadzenie ich ewidencji oraz archiwizacja;
- organizacja i prowadzenie rejestru umów zawieranych przez Collegium Medicum;
- koordynacja pracy kierowców zatrudnionych w Centrum Administracyjnym Collegium Medicum;
- obsługa administracyjna spotkań władz Collegium Medicum organizowanych poza siedzibą Uczelni oraz Konferencji Rektorów Akademickich Uczelni Medycznych i zjazdów kanclerzy i kwestorów;
- rejestracja i przechowywanie oryginałów polis ubezpieczeniowych;
- zamawianie abonamentów postojowych i wjazdówek;
- prowadzenie rejestru upoważnień do gospodarowania drukami ścisłego zarachowania;
- zamawianie w prasie nekrologów i kondolencji oraz informowanie społeczności akademickiej o uroczystościach żałobnych;
- weryfikacja dokumentów dotyczących tablic pamiątkowych
W strukturze Działu Administracji funkcjonują również:
- Kancelaria;
- Zespół Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją.
Do zadań Kancelarii należy w szczególności:
- przyjmowanie, rozdział i ekspedycja korespondencji Collegium Medicum, w tym korespondencji elektronicznej, oraz obsługa skrzynki do doręczeń elektronicznych Collegium Medicum;
- prowadzenie rejestrów korespondencji Collegium Medicum, w tym korespondencji elektronicznej i doręczeń elektronicznych.
Do zadań Zespołu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją należy w szczególności:
- wdrażanie, utrzymanie oraz merytoryczny nadzór nad systemem Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD);
- identyfikacja, analiza potrzeb i prowadzenie szkoleń z obsługi systemu EZD;
- opracowywanie i aktualizacja instrukcji obsługi systemu EZD;
- wsparcie merytoryczne obsługi systemu EZD;
- obsługa infolinii helpdesku systemu EZD oraz zdalna pomoc techniczna użytkownikom;
- zarządzanie uprawnieniami i strukturą w systemie EZD;
- prowadzenie rejestru osób posiadających kwalifikowany podpis elektroniczny.